Aryna Sabalenka led en chockerande förlust i kvartsfinalen i Roland Garros: när hon bara var en match från att vinna matchen drabbades hon av ett totalt mentalt sammanbrott och förlorade tredje set med 6-0, besegrad av den 22-åriga ryska Diana Shnaider, 25:e seedade i Franska öppna, med 3-6, 7-5, 6-0.
Världsettan gick från att dansa 'moonwalk' på tennisbanan efter en seger till att säga att hon "vill sluta med tennisen". "Inga tankar, inga känslor. Jag vill bara sluta med tennis just nu, men vi får se om några dagar. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka mentalt", sa Sabalenka (via Sky Sports). "Jag vet inte när jag senast förlorade tio matcher i rad."
Även om matchen var problematisk för båda på grund av blåsiga förhållanden, tog Shnaider kontroll i de svåra situationerna medan Sabalenka gav upp och sade att hon "känner sig ner i ett mycket djupt, mörkt hål". "Jag tycker att jag hade väldigt bra möjligheter i andra set. Jag gjorde fel, och sedan klev hon in och hon spelade fantastiskt. Jag känner att jag mentalt inte riktigt kunde återhämta mig efter andra setet.Jag tror det var mitt största misstag."
Sabalenka "vill bara sluta med tennis", "jag vet inte när jag förlorade tio matcher i rad"
Originalquelle: www.gamereactor.se →